NRD Начало
Вторник, 2 Септември 2025
Начало Калейдоскоп Нови платна на Камерън Мартин търсят баланс между абстракция и семиотика
987
Калейдоскоп

Нови платна на Камерън Мартин търсят баланс между абстракция и семиотика

Мартин обясни, че създаването на новите си платна е повлияно от противоречията и парадоксите на съвременния свят. В предишни изложби Мартин използваше изразителни мазки, които служеха като графични представяния на жеста. Обсъждането стигна до въпроса дали произведенията му са забавни или дори дроул, което в контекста на изкуството означава по-скоро сухо, обективно и с нотка на ирония.

| 01 Септември 2025, 12:02 ч.
Нови платна на Камерън Мартин търсят баланс между абстракция и семиотика
Нови платна на Камерън Мартин търсят баланс между абстракция и семиотика
Снимка © AP

Преди изложбата „Baseline“ в галерия Сикема Малоу Дженкинс в Ню Йорк, художникът Камерън Мартин сподели своите размисли с колежката си Амии Силман. Те обсъдиха ролята на семиотиката и абстракцията в съвременното изкуство, както и как хуморът и трагедията могат да се интерпретират в нашето време.

Мартин обясни, че създаването на новите си платна е повлияно от противоречията и парадоксите на съвременния свят. Той подчерта, че макар темата да не е директно за тях, тя е в основата на неговите размишления. В последните си работи художникът експериментира с форми, които не винаги се вписват в логиката на пространството, и изследва какво се случва при съчетаването им.

В предишни изложби Мартин използваше изразителни мазки, които служеха като графични представяния на жеста. В новите си произведения той търси заместители на жеста, като се опитва да постави мазката в по-специална светлина, освобождавайки я от натрупаното значение. Той разглежда своите платна като изображения, които играят с графики, знаци и мрежи, като в същото време остават отворени за различни интерпретации.

Обсъждането стигна до въпроса дали произведенията му са забавни или дори дроул, което в контекста на изкуството означава по-скоро сухо, обективно и с нотка на ирония. Мартин припомни, че в неговите работи често присъства усещане за почти безтегловност и анимация, въпреки че визуално те изглеждат графични и барокови. Той сподели, че намира забавление в неочакваните съчетания и в това, че частите не винаги се съгласуват напълно.

Амии Силман отбеляза, че колажите на Мартин имат различен ефект – те са по-органични и физически, докато платната му създават усещане за безтелесност и визуална лекота. Тя подчерта, че в абстрактните му платна липсва физическа следа или остатък, което е парадоксално, като се има предвид, че те изглеждат като изненадващо бързо появили се на платното.

Мартин сподели, че опитът му да се отдалечи от семиотиката е бил труден, тъй като все още използва знаци и графики като основа за своите произведения. Той разказа, че в миналото е работил с природни образи, които са имали политически и социални измерения, но сега абстракцията му позволява по-голяма многозначност и свобода на интерпретация.

Обсъждането премина към темата за трагедията и нейното място в съвременното изкуство. Мартин отбеляза, че всекидневно сме свидетели на трагедии, които са вградени във всяко наше действие. Въпреки това, той предполага, че съвременното изкуство може да се стреми към избягване на драмата, като се фокусира върху създаването на по-оптимистични или хармонични образи.

Амии Силман посочи, че работата на Мартин, макар и да изглежда леко и игриво, крие по-дълбоки слоеве на несигурност и неувереност, подобно на усмивката на Чеширския котарак. Тя отбеляза, че неговите платна изглеждат като нещо, което е по-скоро несигурно, отколкото напълно стабилно или категорично.

Мартин сподели, че след дълги години на по-сериозно и мрачно изкуство, желанието му да премине към абстракция е било свързано с търсене на по-леко и многопластово въздействие. Той подчерта, че работата му е насочена към създаване на пространства, които не са фиксирани, а отворени за множество значения, особено в епоха на бързо разделяне и противопоставяне.

В заключение, разговорът разкри как съвременното изкуство се опитва да балансира между противоположности – между физическото и нематериалното, между трагедията и хумора, между сигурността и несигурността. Работите на Мартин илюстрират това търсене на нови начини за изразяване и разбиране на света около нас.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Важните новини на NRD2 за 01.09.2025 г.
Ава Мак разказа за здравословната си криза и битката с индустриалния тормозAva Max разказа за сериозен здравословен инцидент, който почти я лиши от глас. В интервю за Daily Star тя ...
Венецианският филмов фестивал 2025
Може да изглежда лесно да се пренебрегне модата на бляскавите събития, но звездите на 82-ия Венециански филмов фестивал често блестят много по-ярко от другите големи тържества. Ня ...
Мърфи – от музикална надежда към актьорски успех
Кийлян Мърфи, известен с ролята си в сериала Peaky Blinders, имал обещаващо музикално бъдеще като тийнейджър, според бившия си учител по китара. Учителят му в музикалната школа в К ...
Bruce Springsteen представи нов филм като "анти-биография"
Bruce Springsteen се съгласи да участва във Филма Deliver Me From Nowhere, тъй като той го възприема като "анти-биография". Музикантът, на 75 години, разказа, че филмът разглежда ж ...
Литовец стана най-добър майстор на суши в света
Литовският готвач Аирис Запашникс, базиран в Осло, стана първият литовец, който получава титлата най-добър майстор на суши в света. Той победи 14 други финалисти, които се състезав ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Разглеждане на творчеството на Нанси Бюканън и нейната социална ангажираност
В Лос Анджелис се открива изложбата „Истина, Нанси Бюканън: Ретроспектива“ в галерията Brick, която представя богатото и разнообразно творчество на местната художничка. ...
Армори шоу в Ню Йорк – традиция и културна сцена
Всеки септември, когато настъпи новият сезон, хората се преструват, че светът не е в криза, и обличат най-хубавите си дрехи, за да преминат през лабиринта от щандове на Армори шоу ...
Нови тенденции в съвременното изкуство и пъзели
Рами Метал, известен като ентусиаст и колекционер на пъзели, наскоро започна да съчетава своите интереси с модерното изкуство. Той често посещава изложби като Armory Show, където т ...
Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло
В последните години се наблюдава все по-голям интерес към по-неизследваните аспекти на импресионизма, особено към творчеството на художници като Гюстав Кайбот. Този френски художни ...
Музеите и въпросът за автентичността на тибетските светилища
Музеите в Америка често представят тибетските будистки светилища като изискани и безупречни пространства, украсени с тънки платна и статуи, разположени върху изкусно изработени дър ...
Тикер в 02:00 ч.
В Лос Анджелис се открива изложбата „Истина, Нанси Бюканън: Ретроспектива& ...
Начало Калейдоскоп
987
Калейдоскоп

Нови платна на Камерън Мартин търсят баланс между абстракция и семиотика

Мартин обясни, че създаването на новите си платна е повлияно от противоречията и парадоксите на съвременния свят. В предишни изложби Мартин използваше изразителни мазки, които служеха като графични представяния на жеста. Обсъждането стигна до въпроса дали произведенията му са забавни или дори дроул, което в контекста на изкуството означава по-скоро сухо, обективно и с нотка на ирония.

| 01 Септември 2025, 12:02 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Нови платна на Камерън Мартин търсят баланс между абстракция и семиотика
Нови платна на Камерън Мартин търсят баланс между абстракция и семиотика
Снимка © AP

Преди изложбата „Baseline“ в галерия Сикема Малоу Дженкинс в Ню Йорк, художникът Камерън Мартин сподели своите размисли с колежката си Амии Силман. Те обсъдиха ролята на семиотиката и абстракцията в съвременното изкуство, както и как хуморът и трагедията могат да се интерпретират в нашето време.

Мартин обясни, че създаването на новите си платна е повлияно от противоречията и парадоксите на съвременния свят. Той подчерта, че макар темата да не е директно за тях, тя е в основата на неговите размишления. В последните си работи художникът експериментира с форми, които не винаги се вписват в логиката на пространството, и изследва какво се случва при съчетаването им.

В предишни изложби Мартин използваше изразителни мазки, които служеха като графични представяния на жеста. В новите си произведения той търси заместители на жеста, като се опитва да постави мазката в по-специална светлина, освобождавайки я от натрупаното значение. Той разглежда своите платна като изображения, които играят с графики, знаци и мрежи, като в същото време остават отворени за различни интерпретации.

Обсъждането стигна до въпроса дали произведенията му са забавни или дори дроул, което в контекста на изкуството означава по-скоро сухо, обективно и с нотка на ирония. Мартин припомни, че в неговите работи често присъства усещане за почти безтегловност и анимация, въпреки че визуално те изглеждат графични и барокови. Той сподели, че намира забавление в неочакваните съчетания и в това, че частите не винаги се съгласуват напълно.

Амии Силман отбеляза, че колажите на Мартин имат различен ефект – те са по-органични и физически, докато платната му създават усещане за безтелесност и визуална лекота. Тя подчерта, че в абстрактните му платна липсва физическа следа или остатък, което е парадоксално, като се има предвид, че те изглеждат като изненадващо бързо появили се на платното.

Мартин сподели, че опитът му да се отдалечи от семиотиката е бил труден, тъй като все още използва знаци и графики като основа за своите произведения. Той разказа, че в миналото е работил с природни образи, които са имали политически и социални измерения, но сега абстракцията му позволява по-голяма многозначност и свобода на интерпретация.

Обсъждането премина към темата за трагедията и нейното място в съвременното изкуство. Мартин отбеляза, че всекидневно сме свидетели на трагедии, които са вградени във всяко наше действие. Въпреки това, той предполага, че съвременното изкуство може да се стреми към избягване на драмата, като се фокусира върху създаването на по-оптимистични или хармонични образи.

Амии Силман посочи, че работата на Мартин, макар и да изглежда леко и игриво, крие по-дълбоки слоеве на несигурност и неувереност, подобно на усмивката на Чеширския котарак. Тя отбеляза, че неговите платна изглеждат като нещо, което е по-скоро несигурно, отколкото напълно стабилно или категорично.

Мартин сподели, че след дълги години на по-сериозно и мрачно изкуство, желанието му да премине към абстракция е било свързано с търсене на по-леко и многопластово въздействие. Той подчерта, че работата му е насочена към създаване на пространства, които не са фиксирани, а отворени за множество значения, особено в епоха на бързо разделяне и противопоставяне.

В заключение, разговорът разкри как съвременното изкуство се опитва да балансира между противоположности – между физическото и нематериалното, между трагедията и хумора, между сигурността и несигурността. Работите на Мартин илюстрират това търсене на нови начини за изразяване и разбиране на света около нас.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Важните новини на NRD2 за 01.09.2025 г.
Венецианският филмов фестивал 2025
Мърфи – от музикална надежда към актьорски успех
Bruce Springsteen представи нов филм като "анти-биография"
Литовец стана най-добър майстор на суши в света
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
Разглеждане на творчеството на Нанси Бюканън и нейната социална ангажираност
Авансцена
Армори шоу в Ню Йорк – традиция и културна сцена
Цветни аспекти
Нови тенденции в съвременното изкуство и пъзели
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.