![]() |
![]() Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
![]()
Тикер в 02:00 ч.
В Лос Анджелис се открива изложбата „Истина, Нанси Бюканън: Ретроспектива“ в галерията Brick, която представя богатото и разнообразно твор ...
|
![]()
Калейдоскоп
Нови платна на Камерън Мартин търсят баланс между абстракция и семиотикаМартин обясни, че създаването на новите си платна е повлияно от противоречията и парадоксите на съвременния свят. В предишни изложби Мартин използваше изразителни мазки, които служеха като графични представяния на жеста. Обсъждането стигна до въпроса дали произведенията му са забавни или дори дроул, което в контекста на изкуството означава по-скоро сухо, обективно и с нотка на ирония.
Виолета Караянева
| 01 Септември 2025, 12:02 ч.
![]()
Преди изложбата „Baseline“ в галерия Сикема Малоу Дженкинс в Ню Йорк, художникът Камерън Мартин сподели своите размисли с колежката си Амии Силман. Те обсъдиха ролята на семиотиката и абстракцията в съвременното изкуство, както и как хуморът и трагедията могат да се интерпретират в нашето време. Мартин обясни, че създаването на новите си платна е повлияно от противоречията и парадоксите на съвременния свят. Той подчерта, че макар темата да не е директно за тях, тя е в основата на неговите размишления. В последните си работи художникът експериментира с форми, които не винаги се вписват в логиката на пространството, и изследва какво се случва при съчетаването им. В предишни изложби Мартин използваше изразителни мазки, които служеха като графични представяния на жеста. В новите си произведения той търси заместители на жеста, като се опитва да постави мазката в по-специална светлина, освобождавайки я от натрупаното значение. Той разглежда своите платна като изображения, които играят с графики, знаци и мрежи, като в същото време остават отворени за различни интерпретации. Обсъждането стигна до въпроса дали произведенията му са забавни или дори дроул, което в контекста на изкуството означава по-скоро сухо, обективно и с нотка на ирония. Мартин припомни, че в неговите работи често присъства усещане за почти безтегловност и анимация, въпреки че визуално те изглеждат графични и барокови. Той сподели, че намира забавление в неочакваните съчетания и в това, че частите не винаги се съгласуват напълно. Амии Силман отбеляза, че колажите на Мартин имат различен ефект – те са по-органични и физически, докато платната му създават усещане за безтелесност и визуална лекота. Тя подчерта, че в абстрактните му платна липсва физическа следа или остатък, което е парадоксално, като се има предвид, че те изглеждат като изненадващо бързо появили се на платното. Мартин сподели, че опитът му да се отдалечи от семиотиката е бил труден, тъй като все още използва знаци и графики като основа за своите произведения. Той разказа, че в миналото е работил с природни образи, които са имали политически и социални измерения, но сега абстракцията му позволява по-голяма многозначност и свобода на интерпретация. Обсъждането премина към темата за трагедията и нейното място в съвременното изкуство. Мартин отбеляза, че всекидневно сме свидетели на трагедии, които са вградени във всяко наше действие. Въпреки това, той предполага, че съвременното изкуство може да се стреми към избягване на драмата, като се фокусира върху създаването на по-оптимистични или хармонични образи. Амии Силман посочи, че работата на Мартин, макар и да изглежда леко и игриво, крие по-дълбоки слоеве на несигурност и неувереност, подобно на усмивката на Чеширския котарак. Тя отбеляза, че неговите платна изглеждат като нещо, което е по-скоро несигурно, отколкото напълно стабилно или категорично. Мартин сподели, че след дълги години на по-сериозно и мрачно изкуство, желанието му да премине към абстракция е било свързано с търсене на по-леко и многопластово въздействие. Той подчерта, че работата му е насочена към създаване на пространства, които не са фиксирани, а отворени за множество значения, особено в епоха на бързо разделяне и противопоставяне. В заключение, разговорът разкри как съвременното изкуство се опитва да балансира между противоположности – между физическото и нематериалното, между трагедията и хумора, между сигурността и несигурността. Работите на Мартин илюстрират това търсене на нови начини за изразяване и разбиране на света около нас.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
![]() |

Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия |

Разглеждане на творчеството на Нанси Бюканън и нейната социална ангажираност
|
![]() |
Армори шоу в Ню Йорк – традиция и културна сцена
|
![]() |
Нови тенденции в съвременното изкуство и пъзели
|
![]() |
Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло
|
![]() |
Музеите и въпросът за автентичността на тибетските светилища
|
![]() |